Marketingový a obchodný manažment

Typ štúdia: Inžinierske
Forma štúdia: Denná, prezenčná
Dĺžka štúdia: 2 roky
Jazyk výuky: Slovenský
Absolventi študijného programu Marketingový a obchodný manažment získavajú hlboké poznatky z oblasti uplatnenia marketingových nástrojov a tvorby marketingových koncepcií ako aj riadenia obchodných systémov. Dokážu špecifikovať, navrhovať a implementovať komplexné riešenia v oblasti všetkých zložiek marketingového mixu a zároveň aj riadiť širokú sieť externých zdrojov dodávateľov, odberateľov, finálnych zákazníkov, medzičlánkov, podnikov služieb, ako aj riadiť obchodné procesy z hľadiska prispôsobovania marketingovému prostrediu. Nachádzajú uplatnenie na pozíciách marketingových manažérov, marketingových analytikov, špecialistov na marketingovú komunikáciu, ktorí riadia procesy zmien, týkajúce sa technológie, podnikovej kultúry, intrapodnikových a interpodnikových vzťahov vo väzbe na vývoj trhu. Významné možnosti uplatnenia majú absolventi aj na pozíciách manažérov nákupu, manažérov predaja, produktových manažérov, špecialistov pre obchod, spotrebiteľskú politiku, či distribúciu. Absolvent študijného programu dokáže analyzovať a hodnotiť komplexné problémy marketingového riadenia, navrhovať a implementovať formy elementov marketingového mixu podľa najnovších poznatkov marketingovej teórie, posudzovať interakciu subjektov trhu s komplexným marketingovým prostredím. Absolvent zároveň dokáže aplikovať kvantitatívne a kvalitatívne metódy v rozhodovaní, v hodnotení správania sa spotrebiteľských a obchodných subjektov na trhu ako aj  implementovať nové informačno-komunikačné  technológie v obchode a marketingu. 

Vzdelávacie ciele študijného programu:
  • Schopnosť preukázať pokročilé znalosti v príslušnom odbore v súlade s profesionálnym, právnym a etickým rámcom obchodno-vedných disciplín.
  • Schopnosť prezentovať na profesionálnej úrovni získané vedomosti.
  • Schopnosť analyzovať a kriticky hodnotiť získané poznatky, identifikovať problémy a navrhnúť riešenia.
  • Schopnosť aplikovať interdisciplinárne znalosti.