Biznis a marketing

Typ štúdia: Bakalárske
Forma štúdia: Denná, prezenčná
Dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk výuky: Slovenský

Absolventi študijného programu biznis a marketing dokážu identifikovať a analyzovať problémy a možnosti v podnikateľských aktivitách rôznych typov malých a stredných podnikov, v obchodnej prevádzke a fungovaní rodinných podnikov, navrhovať riešenia na optimálne fungovanie podnikateľských subjektov a implementovať ich v podnikateľskej praxi. Absolventi nadobúdajú znalosti o spôsoboch spolupráce s manažérmi i špecialistami iných profesií, čo vyžaduje aj znalosti zo psychológie, komunikácie a informačných systémov. Absolventi študijného programu majú taktiež znalosti o marketingu, podnikovej ekonomike, podnikových financiách, podnikovom manažmente a špecificky o obchodnom podnikaní, a základov interdisciplinárnej aplikácie podnikateľských procesov. Absolventi študijného programu nachádzajú uplatnenie ako zakladatelia malých a stredných podnikov vo výrobe, rodinnom podnikaní alebo v obchodných (distribučných) službách, ktoré si môžu zakladať aj počas štúdia. V zamestnaneckom vzťahu sa uplatňujú ako stredný manažment na marketingových a obchodných útvaroch alebo ako obchodní zástupcovia v rôznych typoch podnikov. Osobitne sa môžu profilovať aj ako špecialisti obchodných operácií v obchodných distribučných a logistických podnikoch a v podnikoch služieb. Sú pripravení na úspešné vykonávanie celého spektra profesijných úloh zviazaných s aktivitami podniku, prípravou a praktickým vykonávaním základných podnikateľských funkcií podniku.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  • Osvojiť si znalosti a pochopiť väzby/súvislosti v obchodno-ekonomických vzťahoch na mikro i makro úrovni.
  • Preukázať efektívne komunikačné schopnosti so zameraním na obchodné činnosti.
  • Predviesť analytické a kritické myslenie.
  • Pochopiť dôležitosť uplatňovania princípov spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti v obchode.