Žurnalistika

Typ štúdia: Bakalárske
Forma štúdia: Denná, prezenčná
Dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk výuky: Slovenský
Absolvent dokáže zvládnuť teoretické základy žurnalistických aktivít v tlači, rozhlase, tlačových a marketingových agentúrach, má poznatky o vývoji svetových a domácich žurnalistických aktivít, má praktické znalosti, praktické skúsenosti a technické zručnosti z oblastí autorských činností a redaktorskej práce v periodickej tlači, rozhlase, tlačovej a marketingovej agentúre, rovnako z práce v nových médiách a internete, vystupovania pred mikrofónom, čo mu dáva predpoklady na samostatnú tvorivú činnosť, sú schopní kultivovane sa vyjadrovať v materinskom jazyku vďaka osvojeniu si súčasného slovenského spisovného jazyka a základov štýlov verejného styku, má poznatky o podstate a úlohách spravodajstva a publicistiky, spôsoboch stvárňovania textových, obrazových, zvukových a audiovizuálnych komunikátov, o teórii a praxi redigovania v jednotlivých médiách. 

Absolvent štúdia získa schopnosti byť silnou, prirodzenou osobnosťou, schopnou dialógu o akejkoľvek téme. Získa skúsenosť korektne presadzovať svoj názor, ale aj prijímať kritiku a protiargumenty. Profesionalitu bude preukazovať nielen vo forme spracovania materiálov, ale aj v ich obsahu (etické spracovanie akejkoľvek témy). Jeho základnou motiváciou bude objektívne a pravdivé informovanie o dianí v spoločnosti. 

Absolventi študijného programu ŽURNALISTIKA sú spôsobilí vykonávať profesiu redaktorov (textových i obrazových v periodickej tlači, rozhlase, v tlačových a marketingových agentúrach, v nových médiách a internete, vo vydavateľstvách), moderátorov, spravodajcov v redakciách periodickej tlače, rozhlasu – verejnoprávnej i súkromných. Redaktor (textový i obrazový), moderátor, spravodajca – ovládajú základy žurnalistických aktivít v printových, elektronických, nových médiách, v internetových magazínoch, v tlačových a marketingových agentúrach a vydavateľstvách, prehľad histórie domácej a svetových žurnalistík, vystupovanie pred mikrofónom, spravodajské a publicistické techniky, súčasný slovenský spisovný jazyk a základy štýlov verejného styku, počítačové spracovanie žurnalistického textu, psychologické a sociologické aspekty profesie.