Učiteľstvo techniky a učiteľstvo francúzskeho jazyka a literatúry

Typ štúdia: Bakalárske
Forma štúdia: Denná, kombinovaná
Dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk výuky: Slovenský, Francúzsky
Absolvent bakalárskeho študijného programu Učiteľstvo techniky (v kombinácii) disponuje vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami, ktoré mu umožňujú úspešne pokračovať v magisterskom stupni štúdia. Jeho ďalšie uplatnenie je možné aj pre indikované povolania: pedagogický asistent, iný pedagogický a odborný pracovník vo výchove a vzdelávaní inde neuvedený alebo organizátor voľného času (okrem animátora).

Absolvent je zorientovaný v odbore, jeho obsahu ale chápe i širšie súvislosti výchovy a vzdelávania. Disponuje základnými psychologickými, pedagogickými a didaktickými vedomosťami umožňujúcimi porozumieť vzťahu medzi procesmi učenia a vyučovania, vzdelávania a výchovy jednotlivca i dynamike sociálnej skupiny. Vedomosti, zručnosti a kompetencie absolventa bakalárskeho študijného programu Učiteľstvo techniky (v kombinácii) spĺňajú požiadavky profesijného štandardu začínajúceho pedagogického zamestnanca. Profil absolventa zahŕňa najdôležitejšie vedomosti, zručnosti a kompetencie, ktoré musí absolvent študijného programu Učiteľstvo techniky (v kombinácii) získať.

Absolvent ŠP učiteľstvo francúzskeho jazyka a literatúry v kombinácii v 1. stupni vysokoškolského štúdia posilní svoje praktické jazykové receptívne i produktívne zručnosti a získa kľúčové, na pochopení súvislostí postavené poznatky o jazyku, histórii, kultúre, literatúre a reáliách Francúzska a frankofónnych krajín. Získa základné zručnosti z didaktiky francúzskeho jazyka: pozná rozdiely medzi francúzskym a slovenským školským systémom, dokáže rozpoznať jednotlivé fázy hodiny a identifikovať/vybrať špecifické aktivity rozvíjajúce štyri základné jazykové kompetencie, dokáže sa orientovať v kľúčových dokumentoch na európskej (SERR) i národnej úrovni (ŠVP, ŠkVP).

Absolvent je spôsobilý vykonávať funkciu pedagogického asistenta učiteľa francúzskeho jazyka, alebo využiť svoje jazykové znalosti v mimoškolskej záujmovej činnosti detí a v jazykových školách.