Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a učiteľstvo francúzskeho jazyka a literatúry

Typ štúdia: Bakalárske
Forma štúdia: Denná, kombinovaná
Dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk výuky: Slovenský, Francúzsky
Absolvent bakalárskeho študijného programu učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii preukáže teoretické i praktické vedomosti, zručnosti a kompetencie z pedagogickej, psychologickej, jazykovednej a literárnovednej oblasti, ktoré nadväzujú na všeobecné stredoškolské vzdelanie a sú na úrovni pokročilých učebníc doplnených o vybrané aspekty najnovších poznatkov z uvedených oblastí štúdia. Ovláda odborovo-didakticky a kurikulárne relevantné historické a teoretické východiská jazykovednej a literárnovednej slovakistiky a ich medzidisciplinárne presahy a súvislosti. Disponuje základnými psychologickými, pedagogickými a didaktickými vedomosťami umožňujúcimi porozumieť vzťahu medzi procesmi učenia a vyučovania, vzdelávania a výchovy jednotlivca i dynamike sociálnej skupiny. Absolvent bakalárskeho štúdia si rozsahom a kvalitou svojich poznatkov, zručností a kompetencií vytvára predpoklady na štúdium 2. stupňa, v ktorom nadobudne kvalifikáciu na výučbu slovenského jazyka a literatúry na druhom stupni základnej školy a na strednej škole, v školskej praxi nájde profesionálne uplatnenie na pracovných pozíciách pedagogického asistenta a vychovávateľa, univerzálnejší rozmer nadobudnutých vedomostí, zručností a kompetencií mu však pomôže profesionálne sa uplatniť i v iných sektoroch verejnej či súkromnej sféry.

Absolvent ŠP učiteľstvo francúzskeho jazyka a literatúry v kombinácii v 1. stupni vysokoškolského štúdia posilní svoje praktické jazykové receptívne i produktívne zručnosti a získa kľúčové, na pochopení súvislostí postavené poznatky o jazyku, histórii, kultúre, literatúre a reáliách Francúzska a frankofónnych krajín. Získa základné zručnosti z didaktiky francúzskeho jazyka: pozná rozdiely medzi francúzskym a slovenským školským systémom, dokáže rozpoznať jednotlivé fázy hodiny a identifikovať/vybrať špecifické aktivity rozvíjajúce štyri základné jazykové kompetencie, dokáže sa orientovať v kľúčových dokumentoch na európskej (SERR) i národnej úrovni (ŠVP, ŠkVP).

Absolvent je spôsobilý vykonávať funkciu pedagogického asistenta učiteľa francúzskeho jazyka, alebo využiť svoje jazykové znalosti v mimoškolskej záujmovej činnosti detí a v jazykových školách.