Učiteľstvo predmetu náboženská výchova

Typ štúdia: Bakalárske
Forma štúdia: Denná, prezenčná
Dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk výuky: Slovenský
Absolvent študijného programu:
  • má prierezové vedomosti zo spoločenskovedného a pedagogicko-psychologického základu z oblasti základov edukačných vied, filozofických a historických aspektov výchovy, pedagogického myslenia na úrovni zodpovedajúcej súčasnému stavu poznania;
  • disponuje vedomosťami o biodromálnom vývine jednotlivca a jeho špecifikách,
  • má komplexné vedomosti so sociálnej psychológie, rozumie vzťahom a fungovaniu sociálnych skupín;
  • pozná teórie učenia sa, vie identifikovať psychologické a sociálne faktory učenia sa žiakov, pozná, diagnostikuje a akceptuje učebné štýly žiaka;
  • ovláda poznatky súvisiace s riadením edukačného procesu,
  • ovláda metodiku hodnotenia priebehu a výsledkov vyučovania a učenia sa žiakov;
  • pozná faktory  a nástroje utvárania pozitívnej klímy v triede,
  • pozná metódy a kritériá personálneho rozvoja žiaka,
  • disponuje poznatkami z oblasti prevencie a nápravy sociálno-patologických javov a porúch správania žiaka,
  • ovláda stratégie podporovania sociálnej inklúzie,
  • orientuje sa v právnych predpisoch a strategických dokumentoch súvisiacich so sebarozvojom a kariérnym rastom. 
Absolvent študijného programu:
  • vie aktívnym spôsobom získavať informácie a využívať ich na riešenie špecifík žiakov;  
  • využíva vhodné diagnostické nástroje vo výchove a vzdelávaní;
  • je schopný plánovať, projektovať výučbu, vie stanoviť ciele, je schopný vybrať vhodné vyučovacie formy a metódy;
  • aplikuje vhodnú metodiku hodnotenia priebehu a výsledkov vyučovania a učenia sa žiakov;
  • aplikuje  do prípravy vyučovacej hodiny vhodné nástroje utvárania pozitívnej klímy v triede;
  • dokáže vhodnými stratégiami podporiť personálny rozvoj žiaka;
  • aplikuje stratégie rozvoja sociálnych zručností;
  • identifikuje základné znaky prístupov k rozmanitým skupinám jednotlivcov;
  • je schopný riešiť praktické úlohy v rámci spoločenskovedného a pedagogicko-psychologického základu s kritickým posúdením ich vhodnosti a primeranosti;
  • je spôsobilý efektívne komunikovať, argumentovať a prezentovať sa. 
Absolvent má doplňujúce vedomosti, zručnosti, kompetencie a postoje:
  • kriticky a tvorivo rieši problémové situácie,
  • disponuje fázou kritického mysliteľa s plnou morálnou zodpovednosťou smerom k výkonu profesie,
  • je digitálne zručný a mediálne gramotný,
  • je schopný samostatne získavať nové poznatky a aktívne rozširovať svoje vedomosti o procese kariérového plánovania, rozvoja a ich hodnotenia,
  • tímovo spolupracuje a má manažérske zručnosti. 
Zoznam povolaní, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov:
  • Pedagogický asistent 
  • Vychovávateľ 
  • Animátor voľného času
  • Iný pedagogický a odborný pracovník vo výchove a vzdelávaní inde neuvedený (pracovník štátnej správy pre príslušnú oblasť, školský administratívno-metodický pracovník podľa predmetovej špecializácie, napr. spravovanie školských knižníc, počítačových sietí, školského technologického a laboratórneho fondu, asistent majstra odbornej výchovy a pod.).