Učiteľstvo predmetu náboženská výchova Teologická fakulta v Košiciach Košice Typ štúdia: Bakalárske Forma štúdia: Denná, prezenčná Dĺžka štúdia: 3 roky Jazyk výuky: Slovenský Absolvent študijného programu: má prierezové vedomosti zo spoločenskovedného a pedagogicko-psychologického základu z oblasti základov edukačných vied, filozofických a historických aspektov výchovy, pedagogického myslenia na úrovni zodpovedajúcej súčasnému stavu poznania; disponuje vedomosťami o biodromálnom vývine jednotlivca a jeho špecifikách, má komplexné vedomosti so sociálnej psychológie, rozumie vzťahom a fungovaniu sociálnych skupín; pozná teórie učenia sa, vie identifikovať psychologické a sociálne faktory učenia sa žiakov, pozná, diagnostikuje a akceptuje učebné štýly žiaka; ovláda poznatky súvisiace s riadením edukačného procesu, ovláda metodiku hodnotenia priebehu a výsledkov vyučovania a učenia sa žiakov; pozná faktory a nástroje utvárania pozitívnej klímy v triede, pozná metódy a kritériá personálneho rozvoja žiaka, disponuje poznatkami z oblasti prevencie a nápravy sociálno-patologických javov a porúch správania žiaka, ovláda stratégie podporovania sociálnej inklúzie, orientuje sa v právnych predpisoch a strategických dokumentoch súvisiacich so sebarozvojom a kariérnym rastom. Absolvent študijného programu: vie aktívnym spôsobom získavať informácie a využívať ich na riešenie špecifík žiakov; využíva vhodné diagnostické nástroje vo výchove a vzdelávaní; je schopný plánovať, projektovať výučbu, vie stanoviť ciele, je schopný vybrať vhodné vyučovacie formy a metódy; aplikuje vhodnú metodiku hodnotenia priebehu a výsledkov vyučovania a učenia sa žiakov; aplikuje do prípravy vyučovacej hodiny vhodné nástroje utvárania pozitívnej klímy v triede; dokáže vhodnými stratégiami podporiť personálny rozvoj žiaka; aplikuje stratégie rozvoja sociálnych zručností; identifikuje základné znaky prístupov k rozmanitým skupinám jednotlivcov; je schopný riešiť praktické úlohy v rámci spoločenskovedného a pedagogicko-psychologického základu s kritickým posúdením ich vhodnosti a primeranosti; je spôsobilý efektívne komunikovať, argumentovať a prezentovať sa. Absolvent má doplňujúce vedomosti, zručnosti, kompetencie a postoje: kriticky a tvorivo rieši problémové situácie, disponuje fázou kritického mysliteľa s plnou morálnou zodpovednosťou smerom k výkonu profesie, je digitálne zručný a mediálne gramotný, je schopný samostatne získavať nové poznatky a aktívne rozširovať svoje vedomosti o procese kariérového plánovania, rozvoja a ich hodnotenia, tímovo spolupracuje a má manažérske zručnosti. Zoznam povolaní, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov: Pedagogický asistent Vychovávateľ Animátor voľného času Iný pedagogický a odborný pracovník vo výchove a vzdelávaní inde neuvedený (pracovník štátnej správy pre príslušnú oblasť, školský administratívno-metodický pracovník podľa predmetovej špecializácie, napr. spravovanie školských knižníc, počítačových sietí, školského technologického a laboratórneho fondu, asistent majstra odbornej výchovy a pod.). Podať prihlášku Odkaz na program