Mediálna komunikácia

Typ štúdia: Bakalárske
Forma štúdia: Denná, prezenčná
Dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk výuky: Slovenský

Absolvent študijného programu:

  • získa a pochopí podstatné pojmy, princípy a teórie vzťahujúce sa k mediálnym, marketingovým a manažérskym disciplínam,
  • získa nadštandardné vedomosti o štruktúre a funkčných väzbách mediálneho systému Slovenskej republiky,
  • osvojí si vedomosti o metodických postupoch nevyhnutných pri tvorbe a realizácii mediálnych a marketingových produktov v čo najširšom spektre mediálnej a marketingovej komunikácie,
  • získa poznatky zo základov masmediálneho práva a mediálnej legislatívy.


Absolvent študijného programu získa schopnosť:

  • využívať vedomosti z teórie médií pri výkone špecifických profesií, vyplývajúcich z multimediálneho prostredia, v ktorom bude pôsobiť (tlač, rozhlas, televízia, internet),
  • samostatne autorsky pripravovať, tvoriť a realizovať (písať, moderovať) mediálne a marketingové produkty (príspevky, tlačové správy, programy), vystupovať pred mikrofónom a kamerou,
  • kultivovane sa vyjadrovať v tlačových, elektronických a nových médiách, na internete i v spoločenskom a verejnom styku,
  • vyhľadávať, triediť a systemizovať relevantné informácie pre riadenie nižších mediálnych či marketingových jednotiek (oddelenia redakcií, vydavateľstiev, agentúr a pod.),


Absolvent študijného programu bude schopný:

  • kvalifikovane komunikovať so štátnymi a neštátnymi inštitúciami a fyzickými osobami pri získavaní informácií na tvorbu mediálnych a marketingových produktov,
  • samostatne získavať, triediť, spracúvať a efektívne využívať informácie na tvorbu produktov s využitím moderných informačných technológií,
  • komunikovať najmenej v jednom svetovom jazyku v rozsahu potrebnom na mediálnu komunikáciu,
  • samostatne rozširovať a prehlbovať svoje znalosti z mediálnej a marketingovej sféry a pokračovať v kvalifikačnom raste, resp. profesionálnom vývoji.


Absolvent študijného programu sa uplatní ako:

  • špecialista kvalifikovane komunikovať so štátnymi a neštátnymi inštitúciami a fyzickými osobami pri získavaní informácií na tvorbu mediálnych a marketingových produktov, samostatne získavať, triediť, spracúvať a efektívne využívať informácie na tvorbu produktov s využitím moderných informačných technológií, komunikovať najmenej v jednom svetovom jazyku v rozsahu potrebnom na mediálnu komunikáciu, samostatne rozširovať a prehlbovať svoje znalosti z mediálnej a marketingovej sféry a pokračovať v kvalifikačnom raste, resp. profesionálnom vývoji kampaní,
  • riadiaci pracovník alebo člen manažmentu na nižších stupňoch v mediálnych, marketingových a im príbuzných inštitúciách s adekvátnymi znalosťami pre čo najširšie uplatnenie. Absolvent bude môcť pokračovať v štúdiu na 2. (magisterskom) stupni štúdia v rovnakom alebo príbuznom odbore.