Typ štúdia: Bakalárske
Forma štúdia: Denná, prezenčná
Dĺžka štúdia: 4 roky
Jazyk výuky: Slovenský
  • Absolventi a absolventky bakalárskeho študijného programu Intermédiá majú predpoklady pre uplatnenie predovšetkým ako samostatne alebo skupinovo tvoriaci umelci a umelkyne v oblasti vizuálneho umenia a súvisiacich kreatívnych oblastí, na domácej aj zahraničnej scéne. Okrem vlastnej tvorivej a intelektuálnej práce by mali mať primerane rozvinuté aj komunikačné, organizačné a produkčné schopnosti, orientovať sa v histórii umenia a v súčasných kultúrnych diskurzoch. Vedomosti, skúsenosti, zručnosti a kritické myslenie získané vďaka štúdiu by mali byť zdrojom sebavedomia a citlivosti. Schopnosť neustáleho učenia a sebazdokonaľovania, vytrvalosti v rozvíjaní tvorivého programu, odvaha experimentovať a klásť si vysoké kvalitatívne nároky, by mali byť sprevádzané aj motiváciou prispieť svojou prácou k rozvoju spoločnosti, mať jasné občianske postoje, prejavovať empatiu a zdieľať starostlivosť.
  • Absolventi a absolventky majú možnosť uplatnenia v širokej umeleckej a kultúrnej praxi v štátnych či súkromných inštitúciách (galérie, múzeá, divadlá, kultúrne a kreatívne centrá), reklamných agentúrach, dizajnérskych a architektonických štúdiách. Svoje uplatnenie nachádzajú v spektre činností v oblasti kreatívneho priemyslu, kde môžu využiť celú škálu zručností – tvorba audiovizuálnych záznamov, fotografickej dokumentácie, rôznych aplikácií s využitím 2D a 3D softvérov a virtuálnej reality, tvorba modelov, prezentácií, návrhy na herný dizajn, ale i divadelných či filmárskych kulís, architektúry výstav a pod. Môžu pôsobiť v prostredí galerijnej pedagogiky a lektorskej činnosti v kultúrnych inštitúciách a ako odborní pracovníci a pracovníčky v samospráve na kultúrnych oddeleniach. Nadobudnuté vedomosti a zručnosti môžu zúročiť ako produkční a produkčné, technickí odborní špecialisti a špecialistky. Absolventi a absolventky bakalárskeho štúdia programu Intermédiá dokážu prácu, nové typy zamestnania i sami a samy vytvárať v podobe startupov, zakladania a organizácie nových festivalov, občianskych združení, galérií, kultúrnych centier, teda nezriaďovanej kultúry.