Ekonomika a manažment podniku

Typ štúdia: Bakalárske
Forma štúdia: Denná, prezenčná
Dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk výuky: Slovenský
Absolvent bakalárskeho študijného programu „ekonomika a manažment podniku“ je spôsobilý zastávať odborné ekonomické pozície v podnikateľskej sfére, manažérske pozície na nižších a stredných stupňoch riadenia, ktoré vyžadujú základné znalosti o ekonomických súvislostiach podnikateľskej činnosti, doplnené o hlavné aspekty finančnej, informačnej a celkovej ekonomickej, manažérskej a informačnej gramotnosti. Svojou kompetentnosťou môže napĺňať poslanie osoby spôsobilej samostatného ekonomického a manažérskeho myslenia. Kritickým pohľadom na ekonomické procesy a javy je schopný analyzovať príčiny, identifikovať parciálne riešenia a v spolupráci s ďalším členmi tímu prispievať ku generovaniu a implementácií riešení konkrétnych ekonomických a manažérskych úloh. Vďaka analytickým zručnostiam, doplneným o zvládanie vybraných produktov IS/IT, je schopný zúčastňovať sa pracovných rokovaní, na ktorých dokáže prezentovať výsledky svojich analýz ako aj konkrétne riešenia, ku ktorým dospel pri nasadení rôznych poznatkov manažérskych disciplín. Jazyková kompetencia absolventa sa prejavuje nielen v spôsobilosti vyhľadávať dostupné informácie v rôznych jazykových mutáciách, ale súčasne aj v zapájaní sa do tímovej práce a diskusií, pri argumentácii riešení a presadzovaní odborných názorov. Svoje vedomosti dokáže aplikovať pri riadení malých kolektívov, resp. ako podporný pracovník vybraných funkčných útvarov podniku. Absolvent tohto študijného programu má možnosť priameho uplatnenia v podnikateľskej praxi, príp. je kvalifikovaný pre ďalší stupeň vysokoškolského štúdia. Nadobudnutou ekonomickou a podnikateľskou kompetentnosťou je predurčený pre oblasť samozamestnávania, pri rozvíjaní drobného (rodinného) podnikania. Súbor ekonomických a manažérskych znalostí, s dôrazom na základné témy z oblasti podnikovohospodárskej náuky a manažérskych teórií, doplnené o vybrané problémy finančného riadenia a komplexný záber informačnej gramotnosti a prezentačných techník, umožňuje vhodným spôsobom reprezentovať podnikateľskú prax aj v ďalších oblastiach ekonomického života.