Učiteľstvo predmetu náboženská výchova

Typ štúdia: Magisterské
Forma štúdia: Denná, prezenčná
Dĺžka štúdia: 2 roky
Jazyk výuky: Slovenský
Absolvent učiteľského kombinačného študijného programu pre 2. stupeň je pripravovaný tak, aby získal komplexnejšie vedomosti, zručnosti, schopnosti, vlastnosti, postoje, hodnoty, ktoré svojím obsahom a zameraním pokrývajú štruktúru profesijných kompetencií pedagogického zamestnanca (učiteľa s predmetovou špecializáciou, pedagogického zamestnanca špecialistu – so  zameraním na  výchovné poradenstvo, profesijnú orientáciu a kariérové poradenstvo, špecialistu – koordinátora  prevencie sociálno-patologických javov pre žiakov základných a stredných škôl) a profesijné štandardy, ktoré sa viažu na ich pedagogickú činnosť v škole, ale i v školských a mimoškolských zariadeniach. Štruktúra vedomostí, schopností, zručností, vlastností a postojov je konkretizovaná v profile absolventa študijného programu, vo výsledkoch vzdelávania jednotlivých vyučovacích jednotiek viažucich sa na jadro odborov a ďalších predmetov, ktoré im umožňujú získať komplexnejší pohľad na podstatu výchovno-vzdelávacieho procesu a chápať ho v širších súvislostiach. Absolvovaním povinných a povinne voliteľných predmetov študijného programu absolvent nadobudne spôsobilosť samostatne projektovať  a realizovať  výučbu absolvovaného študijného programu  na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, adaptovať vzdelávacie programy  na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy, analyzovať a posudzovať alternatívne programy sekundárneho vzdelávania, aplikovať poznatky z oblasti teoretických základov edukácie, porozumieť podstatným súvislostiam, princípom a teóriám edukácie v súčasnom spoločenskom kontexte, formulovať  výskumné problémy viažuce sa na aprobačný predmet, projektovať a realizovať ich empirické skúmanie, reflektovať sociálny kontext rozvoja osobnosti  edukáciou, porozumieť systémovým procesom edukácie, ich kvalite a efektívnosti, samostatne a kvalifikovane riešiť  pedagogické problémy, reflektovať svoju prácu a posudzovať jej kvalitu a efektívnosť, tvorivo uplatňovať  princípy a procedúry  spojené s plánovaním, organizovaním a vyhodnocovaním výchovnej  starostlivosti a poradenskej služby, kooperovať s pracovníkmi príbuzných profesií (učiteľ, riaditeľ, školský psychológ), efektívne komunikovať pedagogické a odborové poznatky, riadiť prácu malých skupín  pedagogických pracovníkov, využívať  informačné a komunikačné technológie vo vzdelávaní, e-learning, reflektovať vývin svojho odboru v zahraničí, akceptovať kultúrno- a sociálno-antropologické súvislosti výchovy a vzdelávania, diagnostikovať  poruchy  v personálnom a sociálnom  vývine  detí a mládeže, prejaviť jazykovú kultúru, samostatný postoj, schopnosť sebareflexie.