Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii

Typ štúdia: Magisterské
Forma štúdia: Denná, prezenčná
Dĺžka štúdia: 2 roky
Jazyk výuky: Slovenský
Absolvent magisterského študijného programu učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii získa úplné vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy. Absolvent študijného programu učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii disponuje rozsiahlym vedeckým poznaním v profilových vzdelávacích oblastiach (jazykoveda, literárna veda, kultúra, didaktika vyučovania anglického jazyka).  Ovláda anglický jazyk na vysokej praktickej úrovni, tak v ústnej ako aj v písomnej interakcii. Má hlboké  systematické poznatky z dejín literatúry, metodológie literárnej vedy a z literárnej komparatistiky.  Do hĺbky ovláda východiská a trendy teoretickej a metodologickej perspektívy vyučovania anglického jazyka a literatúry. Absolvent študijného programu učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii je erudovaný a didakticko-metodicky i prakticky pripravený pre výkon učiteľského povolania, ako aj zamestnania používajúceho anglický jazyk slovom a písmom v kultúrnej a ekonomickej oblasti. Absolvent je kompetentný odborne modelovať, plánovať, organizovať, riadiť, kontrolovať a diagnostikovať výchovno-vzdelávací proces a tiež kvalifikovane prezentovať výsledky vlastných empiricko-vedeckých pozorovaní, analýz, interpretácií či zovšeobecnení pred odbornou komunitou. Je schopný efektívne komunikovať a kooperovať s externým prostredím. Ako absolvent magisterského študijného programu učiteľstvo má hlboké teoretické vedomosti o procese socializácie a výchovy. Ovláda obsahy všeobecného vzdelávania a obsah disciplín svojej špecializácie. Okrem učiteľskej spôsobilosti dokáže participovať na tvorbe metodických materiálov pre výučbu. Absolvent je spôsobilý vykonávať samostatne profesiu učiteľa na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania. Dokáže projektovať, realizovať  a reflektovať  edukačné  činnosti v rámci svojej predmetovej špecializácie. Má vedomosti a skúsenosti v oblasti metodológie výskumu v edukačných vedách všeobecne a v rámci didaktiky svojich predmetových špecializácií. Absolvent magisterského stupňa štúdia učiteľstva je spôsobilý byť učiteľom predmetov prislúchajúcich jeho špecializácii. Absolvent môže pôsobiť ako učiteľ príslušných predmetov na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, ako metodik pre výučbu konkrétnych predmetov a predmetových skupín.